Vastus: Töökohapõhine õpe tähendab, et ainet õpitakse töökoha vajadusi silmas pidades ning proovitakse "lüüa kahte kärbest ühe hoobiga" - saada ise targemaks ja teha midagi kasulikku töökoha jaoks.
Töökohapõhine õpe on võimalik, kuid kõik sõltub detailidest. Vaadates õpiväljundeid oleks kõige loomulikum ja võimalikum teha just projekt oma töökoha põhjal (projekt annab umbes poole aine punktidest). Tehtav projekt peab vastama õpiväljundile
"Oskab disainida tehingutöötluseks mõeldud paksu jagatud SQL-andmebaasi ja programmeerida andmebaasi kasutades serveri andmebaasisüsteemi (andmebaasisüsteemide valik esitatakse semestri alguses). Lisaks oskab luua andmebaasi kasutava rakenduse ühes enda valitud vahendis." ning toetama ka teisi õpiväljundeid (turvalisuse, transaktsioonide halduse ja töökiiruse parandamise põhimõtetega tutvumine).
Seega igasugune töökohapõhine töö kindlasti selle aine projektiks ei sobi. Kui näiteks juhite töö juures projekti, teete süsteemianalüüsi või arendate andmeaita, siis kõikide nende teemade jaoks on õppekavas eraldi õppeaine, milles saate töökohapõhist õpet kasutada. Töökohapõhine õpe ei tähenda, et see peaks toimuma igas õpitavas õppeaines täpselt 50% ulatuses. Võibolla mõnes aines on see 0% ja mõnes teises aines 100%.
Kui tahaksite teha projekti oma töökohalt, siis peaksite selle õppejõule välja pakkuma. Edasine on juba läbirääkimiste küsimus.