Kuidas eristada sisulisi ja administratiivseid allsüsteeme?

Postitas Erki Eessaar, 01.06.2022 00:00
Funktsionaalsed allsüsteemid ning registrid liigituvad sisulisteks ja administratiivseteks. Fowler (2010) liigitab tarkvara tarbetarkvaraks (utility software) ja strateegilist eelist andvaks tarkvaraks (strategic software). Fowler hindab, et 95% tarkvarast on tarbetarkvara ja 5% strateegilist eelist andev tarkvara. Fowler võrdleb tarbetarkvara torustikuga - see peab olema olemas ja veatult töötama. Kuni probleeme ei ole, siis kasutajat ei huvita kus see on ja kuidas see seda teeb. Strateegiline tarkvara aitab ettevõttel edendada oma äri ja jõuda uutele turgudele. Selline tarkvara ja selle toetatav äri peaks andma organisatsioonile võistlejate ees eelise, tehes näiteks midagi paremini kui teised sama valdkonna ettevõtted teevad. Selle tarkvaraga seoses peaks toimuma innovatsioon. Leian, et administratiivsed allsüsteemid vastavad tarbetarkvarale ning sisulised allsüsteemid strateegilisele tarkvarale.

Kas postitus oli kasulik? Hinda seda!

Keskmine hinne: Pole veel hinnanguid!


← Eelmine postitus Kas saaksite tuua näite mõnest andmebaasis puuduvast kitsendusest, mis on tekitanud probleeme? Järgmine postitus → Miks on vaja klassifikaatorite funktsionaalset allsüsteemi?